Blogtípusok - formájukat tekintve

"Bár a virtuális világban nincsenek kiadók, melyek visszautasítják a mű megjelenését, az érdektelen blogok megjelennek ugyan, ám olvasatlanok maradnak, a blogger pedig népszerűtlen. Hogy a blogger olvasóinak és egyidejűleg visszajelzéseiknek a számát képes legyen növelni, olyan formákat kell találnia, amelyek élvezetesek lehetnek az internet sokszínű olvasóközönségének."  Czipott Eszter Klára 

A blogok formájukat tekintve lehetnek:

  • klasszikus szöveges blogok (ilyeneket néztünk az előző bejegyzésben)
  • fotóblogok: jellegzetességük, hogy elsősorban képek/fotók szerepelnek rajta, a szöveg maximum kiegészíti ezeket
  • podcast: a blog szerzője egy hangállományt tesz közzé, ez lehet beszélgetés is
  • videó blog / vlog: hasonló, mint a podcast, de itt nem csak hang van, hanem egy egész videó
  • mikroblogok: a tartalom általában csak egy-egy linkből, pár mondatból, egy képből vagy videóból áll. Általában személyesebb jellegűek. Ennél a formátumnál a használt technika jellemzően a felhasználó felé nagyon egyszerű, sokszor még a hozzászólások sem lehetségesek. Ide sorolhatók a közösségi oldalak is.
    • instagram 
    • facebook
    • tumblr 
    • ezek sok tekintetben hasonlítanak pl. a fotóblogokhoz, viszont itt általában pl. fényképészek üzemeltetik és a munkáik szerepelnek rajta, míg az előbb felsoroltak esetében sokkal személyesebb jellegű a bejegyzés